Politica de mediu și sănătate
Politica de mediu, sănătate și securitate ocupațională, ca parte integrantă a politicii Euroconf, este de:
- asigurare a unui mediu înconjurător sănătos, durabil, asupra căruia activitățile, produsele și serviciile proprii să aibă impact cât mai redus;
- îmbunătățire continuă a condițiilor de muncă și de prevenire a riscurilor profesionale;
- creștere a conștientizării angajaților și a responsabilităților față de problemele de mediu, sănătate și securitate în muncă;
- întărirea imaginii organizației.
Managementul de la cel mai înalt nivel se angajează pentru:
- asigurarea conformării cu cerințele legale în vigoare și cu alte cerințe din domeniul mediului, sănătății și securității ocupaționale aplicabile organizației;
- prevenirea poluării mediului, rănirii și îmbolnăvirii profesionale ale angajatilor;
- asigurarea resurselor;
- îmbunătățirea continuă a sistemului de management de mediu, sănătate și securitate ocupațională.
- asigurarea unui cadru adecvat pentru desfășurarea activităților și proceselor, astfel încât să nu se producă incidente și îmbolnăviri profesionale;
- realizarea unei infrastructuri moderne și a unui mediu de lucru plăcut, astfel încât obiectivele propuse în domeniul mediului, sănătății și securității în muncă să fie atinse conform planificărilor făcute;
- asigurarea comunicării interne și externe a prezentei politici;
- analizarea periodică a politicii de mediu, sănătate și securitate ocupațională pentru a se asigura de continua ei adecvare și eficacitate.
Obiectivele generale de mediu, sănătate și securitate ocupațională în cadrul organizației sunt:
- reducerea cantității de deșeuri și a consumurilor de materiale și utilități;
- sortarea și valorificarea deșeurilor produse;
- îmbunătățirea educării, instruirii, conștientizării și consultării personalului privind problemele de mediu, sănătate și securitate la locul de muncă;
- dezvoltarea comunicării cu angajații, autoritățile și comunitatea;
- prevenirea și ținerea sub control a riscurilor de îmbolnăvire, a pericolelor de accidentare și a incidentelor la locul de muncă;
- gestionarea situațiilor de urgență și a accidentelor potențiale și prevenirea consecințelor negative asupra mediului și securității și sănătății angajaților.